Náhrady fitness vybavenia

Náhrady fitness vybavenia

304

Nie všetci chodia do fitness centier. Ľudia, ktorí cvičia doma, tak vždy nemusia mať k dispozícii všetky cvičebné pomôcky. Nezúfaj! Vždy sa dá niečo vymyslieť. 😉 V tomto článku sa podelím o pár tipov, ako využiť tradičné predmety netradičným spôsobom pre účely cvičenia.

Predtým, než som si kúpila svoje prvé fitness vybavenie (činky, fit loptu, neoprénové závažia, odporové gumy,...), tak som improvizovala. Niekedy improvizujem aj teraz. 🙂

Ukážem ti, ako môžeš nahradiť niektoré cvičebné pomôcky a zo svojho tréningu stále vyťažiť maximum.

 

Fľaše plnené vodou/pieskom – náhrada za jednoručné činky

Čím väčšie fľaše použiješ a využiješ ich plný objem, tým väčšiu záťaž budeš mať v rukách. Veľmi záleží aj na tom, aké pohyby budeš týmito „činkami“ vykonávať. Nevýhodou môže byť nepohodlnejší úchop. Na druhej strane však môžeš použiť fľašky od 0,3 litra po 2 litre. Zároveň už existujú rôzne ergonomicky prispôsobené naplniteľné nádoby, ktoré pripomínajú tvar činiek.  

Bandaska/Ruksak plnený knihami – náhrada za kettlebell alebo väčšiu činku

Pokiaľ chceš použiť niečo väčšie, skús použiť bandasku s vodou alebo ruksak plnený knihami. Ruksak na chrbte je omnoho pohodlnejší a dovoľuje cvičiť svalové partie na nohách. S ruksakom môžeš robiť napríklad drepy, výpady, bočné výpady... v kreativite sa medze nekladú. 🙂

 

Náhradou za kettlebell môže byť veľká bandaska plnená vodou. S ňou sa môžeš tiež celkom pekne vyhrať. Dajú sa s ňou robiť napríklad „sumo drepy“ alebo mŕtve ťahy.  

Okrem toho som ľudí videla cvičiť s čímkoľvek (krhle, väčšie balvany). 😀 Treba však podotknúť, že bezpečnosť je na prvom mieste. Pri improvizácii treba byť plne sústredený, opatrný a je kľúčové mať veci pod kontrolou.

 

Stolička – náhrada za lavičku na cvičenie

Stoličky majú tiež svoje všestranné využitie. Za pomoci vyvýšenej plochy môžeš robiť napríklad bulharské drepy, výstupy na stoličku či dvíhanie panvy smerom k stropu (tzv. „hip thrust“). Samozrejme, tých cvikov je omnoho viac. Rovnako môžeš využiť kreslo, gauč, posteľ alebo schody. 

 

Knihy – náhrada za joga bloky

Pokiaľ preferuješ cvičenie zamerané na flexibilitu a potrebuješ dočiahnuť ku končatinám, ako dobrá pomôcka namiesto joga blokov môžu poslúžiť knihy alebo dva obdĺžnikové predmety. Knihy sa zároveň dajú použiť aj ako predmety pri balančných cvičeniach.

 

Uterák – namiesto odporovej gumy alebo expanderu

Kus látky môžeš prakticky použiť pri viacerých typov cvikov. Pokiaľ máš parkety, môžeš v planku nohami „vytrieť“ podlahu. 😀 Dlhší uterák zrolovaný do „slíža“ sa dá použiť na strečing.

     

A aké náhrady za cvičebné pomôcky používaš ty? Podeľ sa o svoje špekulácie. 😄

Loading...